15 jan. 2010

Masala, momo, pakora, paner....

E valdigt trotta pa den indiska maten. Det va vi redan efter ca 4 dagar i indien. Allt smakar lika, allt e samma konsistens och allt ser likadant ut.
Det serveras mest bara vegetariskt sa vi har varit vegetarianer nu nastan 3 veckor. En dag vagade vi oss pa rakor. De va gott!! Och en annan dag va jag fruktansvart sugen pa kott sa jag bestallde en beef cheeseburger.. Det skulle jag inte gjort. magen sa ifran direkt!! Plus att jag borjade fundera lite efter halva burgaren.. Tank om det va hund jag at. Har e ju korna heliga. varfor skulle dom doda dom??

Nu haller vi oss mest till det italienska koket. Pasta och pizza. De e grejjer de! Nan toast blir det ibland ocksa.
Har i Goa skulle man sakert bli ganska sjuk om man skulle bestalla indisk mat. INGEN verkar gora det. Alla satsar pa western food.
Hittade en thairestaurang igar. Dar kanske vi firar Mackans fodelsedag imoron. :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar