31 dec. 2009

Happy New Year.

Fortfarande kvar i Delhi.
Har spenderat hela dagen at att fa en biljett harifran.. Verkade omojligt forsta 8 timmarna men det ordnade sig till slut. For en HEL DEL over budgeten men.. Om vi sku ha tagit ett tag harifran sku vi masta vanta till den 7nde typ... I can't make it!!
Allt e tydligen fullbokat.
Men nu har vi fatt en "privat chauffor" harifran kl 6 imoron bitti. O vi har honom i 8 dagar framat.. :)
Har just atit nyarsmiddag. Ingen aaaning vad ratterna hette men det va gott iaf. Dyraste hittills oxa. 300 Rs, alltsa 5e.. Josses!!
Bestallde varsin ol, vilket tydligen inte e laglit att servera pa restaurangerna har. Sa vi fick ha flaskorna under bordet och servetter lindade runt glasen sa det inte syns vad man dricker.

Dom fortsatter for fullt med renoveringen pa vart hotell. Tydligen forsoker dom med slagga fa fram alla el ledningar ur stenvaggarna... Det later illa!
Idag nar jag besokte toan sa hade jag publik av en arbetare.. :) Han hamrade precis utanfor vart rum, och dar e ett stort utrymme UTAN vagg ovanfor toan. Dar passade javeln pa att tjuvkika. jag halsade glatt och fragade om det va intressant nar jag kom ut. men han sag mest ut att skammas och svarade inte.

Nu ska vi strosa runt lite bland tuk tukarna och kossorna. Sen sova. Aker vidare till Agra (dar Taj Mahal ligger) imoron bitti kl 6.

Gott nytt ar till alla!

PS. Min tel fungerar nog.. :)

1 kommentar:

  1. E NI I LIV ??? Här har vi -22 ,brrr kallt.hoppas ni har lite varmare :) Lägg in några foton!! Hörde ni ha varit sjuka,hoppas ni kryar på er nu så ni kan fortsätta er resa .Många hälsningar från moster Rittu :)

    SvaraRadera